A Nagy család három generáció óta működtette kis pékségüket Budapest egyik külvárosi részén, ahol mindig is híres voltak friss péksüteményeikről és házias kenyereikről. 2024 elején azonban szembesültek azzal, hogy bár termékeik kiválóak, a digitális jelenlét hiánya egyre inkább hátrányt jelent számukra. Az interneten kutatva találtak rá egy professzionális weboldal készítés szolgáltatásra, ami bár kezdetben drágának tűnt, végül teljesen új szintre emelte vállalkozásukat.
A változás szele akkor csapott be, amikor a szomszédos pékség elindította saját weboldalát, ahol a vásárlók előre rendelhették meg a másnapi péksüteményeket. Nagy Józsefék először nem tulajdonítottak nagy jelentőséget ennek, de amikor észrevették, hogy reggeli csúcsidőben egyre többen a konkurenciánál vásárolnak, mert ott biztosan megkapják a kívánt termékeket, rájöttek: lépniük kell. A család legfiatalabb tagja, Bence, aki informatikát tanult az egyetemen, hosszasan kutakodott, míg végül megtalálta a megfelelő webfejlesztő csapatot.
A weboldal készítés folyamata igazi szemléletformáló élménynek bizonyult. A fejlesztők nem egyszerűen egy weboldalat hoztak létre, hanem egy teljes digitális stratégiát dolgoztak ki. Létrehoztak egy olyan rendelési rendszert, ahol a vásárlók előre jelezhetik igényeiket, így a pékség pontosan tudta tervezni a másnapi termelést. Kialakítottak egy „napi friss” szekciót, ahol az éppen készülő termékekről kaphattak valós idejű információt a vásárlók. A weboldal még a különleges étrendet követők igényeit is figyelembe vette, külön jelölve a gluténmentes, vegán és más speciális termékeket.
Az eredmények minden várakozást felülmúltak. Az új weboldal bevezetése után már az első hónapban 60%-kal csökkentek a ki nem váltott, előre elkészített termékek, hiszen most már pontosan tudták tervezni a termelést. A weboldal készítés során implementált foglalási rendszernek köszönhetően a nagyobb ünnepek előtti időszakban sem alakultak ki hosszú sorok, hiszen mindenki előre leadhatta rendelését. Az oldal analitikai rendszere pontos képet adott a vásárlói szokásokról, így a kínálatot is ehhez tudták igazítani. A Nagy család története azóta példaként szolgál más kisvállalkozások számára is. Gyakran mesélik, hogy bár a weboldal készítés jelentős kezdeti befektetést igényelt, ez volt az elmúlt évek legjobb üzleti döntése. A digitális átállásnak köszönhetően nem csak hatékonyabbá vált a működésük, de új vásárlói rétegeket is elértek, különösen a környék irodaházaiban dolgozókat, akik most már előre rendelhetik meg ebédre szánt szendvicseiket. Az ő esetük tökéletesen példázza, hogy egy jól megtervezett és kivitelezett weboldal nem csupán egy online felület, hanem egy olyan üzleti eszköz, ami képes forradalmasítani egy hagyományos vállalkozás működését és jelentősen növelni annak hatékonyságát.